Een gloednieuwe vorming dit schooljaar rond communicatie: verbindend telefoneren. Tijdens deze vormingsdag krijg je een heleboel onmisbare tools om een kei te worden in het voeren van telefoongesprekken.
Deel 1: Jij Belt - De Opening van het Gesprek
- Leer hoe je met een sterke openingszin de toon zet voor een succesvol telefoongesprek.
- Ontdek de beste manieren om jezelf voor te stellen en het doel van het gesprek duidelijk te maken, terwijl je tegelijkertijd de behoeften van je gesprekspartner respecteert.
Deel 2: Bijvragen en Klachten Hanteren
- Ontwikkel vaardigheden om effectief bijvragen te stellen en klachten te de-escaleren.
- Leer actief te luisteren naar de behoeften van de gesprekspartner en oprechte interesse te tonen, zelfs in uitdagende situaties.
- Ontdek hoe je samen met de gesprekspartner tot passende oplossingen kunt komen.
Deel 3: Afsluiting van het Gesprek
- Ontdek de juiste timing voor het afsluiten van een telefoongesprek en hoe je dit op een positieve en respectvolle manier kunt doen.
- Leer empathisch te blijven, zelfs bij het beëindigen van het gesprek, en de waarde van de input van de gesprekspartner te bevestigen.